W życiu każdego kierowcy i właściciela samochodu przychodzi taki moment, że chce bądź musi pożegnać się ze swoim autem, o które dbał przez wiele lat i traktował jak członka rodziny. To trudna decyzja, jednak jest kolejnym etapem, przez który trzeba przejść. Tylko co zrobić, aby był to etap zwycięski?

W niniejszym artykule opisujemy, na co powinien zwrócić uwagę sprzedający, aby uzyskać godziwą cenę. Z drugiej strony podpowiadamy, co liczy się dla kupujących, którzy polują na wymarzony pojazd. Dlatego warto poznać te tajniki i odpowiedzieć na potrzeby potencjalnego nabywcy, aby każda ze stron była zadowolona z przeprowadzonej transakcji.

Klient kupuje oczami

To stara prawda, którą doskonale znają osoby zajmujące się handlem – nie tylko w branży samochodowej. Ta sama zasada dotyczy każdej działalności, gdzie spotyka się klient i sprzedawca. Podobnie jak pierwsze wrażenie robi się tylko raz, tak klient, widząc swój przyszły samochód, będzie zwracał szczególną uwagę na wygląd i szerzej, aspekt estetyczny. Biologia jest nieubłagana, dlatego bodźce wzrokowe docierają do nas najlepiej i mają na nas największy wpływ. W efekcie wystarczy kilka sekund, aby ocenić, czy dany pojazd stanie się naszą własnością, czy może będziemy szukać dalej.

Znając reguły gry, nie sposób nie podjąć działań, aby auto zostało gruntownie wyczyszczone, a każdy detal lśnił. Jednak w dzisiejszych zabieganych czasach, w dobie wielozadaniowości i dodawania coraz to nowych obowiązków, często trudno we własnym zakresie przygotować auto do sprzedaży. Poza tym konkurencja jest duża, ponieważ z jednej strony mamy indywidualnych sprzedających, a z drugiej komisy i importerów, którzy sprowadzają z krajów Europy Zachodniej mnóstwo pojazdów, a do tego posiadają odpowiednie zaplecze i kadrę. Pozwala im to skupić się na każdym elemencie pojazdu przed wystawieniem na sprzedaż. A jak wiadomo, obecnie praktycznie każdy kupujący oczekuje, że jego przyszły samochód (z rynku wtórnego) będzie lśnił jak nowy zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Jak widać, poprzeczka jest zawieszona wysoko.

Przygotowanie pojazdu do sprzedaży przez profesjonalistów

Kaminski-autospa-jak-przygotowac-pojazd-do-sprzedazy

Na szczęście pojawia się coraz więcej firm, które oferują specjalistyczne usługi dla przeciętnych posiadaczy pojazdów, którzy pragną, aby przygotowaniem auta do sprzedaży zajęli się profesjonaliści. Mowa oczywiście o autodetailingu, czyli fachowej pielęgnacji samochodów z wykorzystaniem najlepszych na rynku kosmetyków i sprzętu.

Co ciekawe, często wydaje się, że po umyciu auta i odkurzeniu wnętrza możemy wystawić go na sprzedaż, np. w portalu internetowym. Nic bardziej mylnego! Bo kiedy przyjrzymy się bliżej, to niemal od razu zobaczymy, że zmyty brud odkrył mankamenty lakieru, a tapicerka jednak nosi ślady zużycia i nie prezentuje się zbyt korzystnie. Koniec końców, aspekt wizualny jest kluczowy, aby po pierwsze przyciągnąć potencjalnego nabywcę, a po drugie dać mu powód, że nie jest nam wszystko jedno i dbamy o nasz samochód. Natomiast profesjonalny salon autodetailingu może nam tylko pomóc.

Gra warta świeczki – pakiet przygotowawczy

Często słyszy się głosy, że czyszczenie auta przed sprzedażą jest zbędne, ale mimo wszystko każdy kupujący chciałby, aby jego nowe auto wyglądało atrakcyjnie i wzbudzało zainteresowanie wśród rodziny, znajomych czy wreszcie innych kierowców. A to nie jest możliwe bez zastosowania profesjonalnych zabiegów pielęgnacyjnych, które nie tylko odmłodzą auto pod względem wizualnym, ale zabezpieczą lakierowane powierzchnie i skorygują wady.

Najczęściej spotykaną usługą w salonach autodetailingowych jest tzw. profesjonalne przygotowanie aut do sprzedaży w formie dedykowanego pakietu przygotowawczego, który składa się z kilku etapów. Przede wszystkim chodzi tutaj o wykonanie bardzo starannego mycia karoserii pojazdu w celu zdjęcia warstwy wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń, które pojawiły się na lakierze przez ostatnie miesiące, a nawet lata. Następnie przeprowadza się korektę powłoki lakierniczej, podczas której usuwa się zarysowania przy użyciu specjalistycznych kosmetyków i pod kontrolą miernika. Po tym zabiegu czas na pieczołowite woskowanie lakieru w celu uzyskania twardej warstwy zabezpieczającej oraz wyciągnięcia głębi koloru i połysku. Przygotowanie karoserii obejmuje też regenerację reflektorów, czyli usunięcie rys z kloszy i uzyskanie jak najwyższej przejrzystości bez demontażu świateł.

Kolejnym etapem jest odświeżenie wnętrza samochodu poprzez jego odkurzenie i czyszczenie poszczególnych elementów jak np. deska rozdzielcza, podsufitka czy tapicerka. W przypadku samochodów z tapicerką skórzaną wykonuje się zabieg impregnacji, dzięki czemu odzyskuje ona swoje właściwości i elegancki wygląd. Na koniec przechodzi się do detalingowego czyszczenia komory silnikowej z kurzu i zapieczonych pozostałości płynów eksploatacyjnych.

Podsumowanie

Aby uzyskać gwarancję znacznej poprawy prezencji samochodu, a tym samym większych szans na szybsze sprzedanie samochodu w dobrej cenie, warto zainteresować się ofertą profesjonalnego przygotowania pojazdu do sprzedaży. Można to zlecić na przykład w salonie Kamiński Auto Spa & Detailing Zator, gdzie zespół fachowców zrobi naprawdę wiele, aby pojazd odzyskał dawny blask i przyciągał kupujących swoim świeżym i atrakcyjnym wyglądem.